Maskinskadeförsäkring och Nöjd-Kund-garanti
STIHL – ett säkert köp
Som privat användare har du två års garanti på alla våra produkter och som professionell användare ett års garanti.. Men skulle du t.ex. tappa maskinen, finns det ingen garanti som täcker detta. Därför har vi tagit fram Maskinskadeförsäkringen, som går in och täcker vid bl.a. dessa tillfällen, där garantin eller din villaförsäkring respektive företagsförsäkring inte förslår.
När du registrerar din maskin på www.preg.stihl.com inom två månader från inköpsdagen, bjuder vi på 3 månaders gratis maskinskadeförsäkring från inköpsdagen, därefter väljer du själv om du vill förlänga den.
Om Maskinskadeförsäkringen:
-
Täcker (också) vid brand, åska eller tappskador
-
Täcker inifrån och utifrån kommande skador
-
Komplement till villahem-, fritidshusförsäkringen eler företagsförsäkringen
-
Ersätter självrisk och värdeminskning
-
Komplement till vår 2 års garanti för privatperson
-
Komplement till vår 1 års garanti för företag
-
Kan förlängas upp till 8 år
Nöjd-Kund-Garanti
Garantin innefattar följande:
- Alla STIHL maskiner har en Nöjd-Kund-Garanti som kan utnyttjas på maskiner med ett ordinarie försäljningspris upp till 10.000 SEK inkl. moms.
- Du köper produkten till ordinarie pris.
- Du kan nu prova din maskin hemma i upp till en vecka från inköpsdatum.
- Är du inte nöjd har du full returrätt inom en vekca efter inköpsdatum.
- Lämna tillbaka maskinen till din Återförsäljare inom en vecka efter inköpsdatum på kassakvittot och få pengarna tillbaka.
- Du behöver bara fylla i ett Nöjd-Kund-Garanti formulär där du talar om varför produkten återlämnas.
Maskinen skall vara hel och i fullt funktionsdugligt skick när den återlämnas.